2023. június 16., péntek

Intelligenciateszt (avagy: életem)

A nevem Margarét Tünde. Amúgy nem, de kábé. Az alábbi intelligencitesztet szoktam elég gyakran elküldeni a munkahelyemen a Tunde.MARGARET@munkahely.org címről:

Dear colleague,
Could you please send me the documents X and Y?
Thank you very much in advance:
Tünde MARGARÉT

Erre az esetek NAGY RÉSZÉBEN a következő választ szoktam kapni:

Dear Margaret,
Please find enclosed the documents.
Best regards,
XY

a helyes válasz helyett, ami természetesen így hangzana:

Dear Tünde,
Please find enclosed the documents.
Best regards,
XY
 
Elfogadható lenne még: Tunde. De nem akarok gőgösen ítélkezni. Főleg, mert jól emlékszem, hogy amikor pár éve egy nemzetközi csapatban kezdtem el dolozni, a Rhodri JAMES nevű kollégámnak én, Margarét Tünde kapásból így köszöntem: Dear James! (Utána volt egy jó beszélgetésünk, és évekig volt egy Örökzöld Közös Témánk.)

PS: A papám neve Margarét Imre, és a munkája miatt egész életében rengeteget utazott külföldön (Imre MARGARET álnéven). Képzelhetitek, hogy a reptereken milyen szemeket meresztettek, amikor a Margaret helyett megjelent egy kopaszodó úriember...

4 megjegyzés:

  1. Tesom neve: Olaszorszagban ferfi keresztnev + nemzetkozi noi keresztnev. Tippelhetsz, hanyszor irnak neki Dear Mr. XY-t. :D

    VálaszTörlés
  2. Van egy kozismert magyar szemely, akinek majdnem ugyanaz a neve mint nekem.
    En mar elengedtem, mar hallgatok az o nevere is 😆

    VálaszTörlés