2018. június 22., péntek

Az ember azt gondolná, már mindent fel- és kitalátlak (de nem)

A hét elején elromlott a sütőnk. Kivágta a lakás egyik felében a biztosítékot, így egy teljes éjszakára maradtunk villamos áram nélkül. Kiolvadt a mélyhűtő, fölmelegedett a hűtő; volt egy olyan nap, hogy fagyit vacsoráztunk fagyival, próbálván menteni a még menthetőt.

Pont ebben az időben nyitottam ki és kezdtem el használni a nemrég rendelt tusfürdőt, amelynek süteményillata van. De tényleg! Az is van ráírva: citromos piskóta. Plusz a fotó, nézzétek. És valóban, isteni citromos-édeskés illat, komyolan pont, mikor egy süti sül, még talán a tojást és a lisztet is kiérzem belőle. És aztán a bőrön is megmarad egész sokáig, mint amikor az ember valóban sütit süt. Kár, hogy nem tudok illatmintát mellékelni a poszthoz... (bár talán egyszer ezt is feltalálják).

Egyébként ez egy tök egyszerű süti, sokféle változata létezik, a lényeg az, hogy a négyféle hozzávaló (tojás, cukor, liszt, vaj) ugyanannyi mennyiségben kerüljön bele. Innen is a neve: quatre-quarts, azaz négy negyed. Én még szoktam bele tenni kis sütőport, és reszelt citromhéjat. Őzgerinc formában kell (lehet) (érdemes) (franciás) sütni 45-50 percig (késpróba). Basszus, alig várom, hogy kicseréljék a sütőnket és megsüssem!

(Van még epressütiillatú is, az nem annyira jó, illetve most vadászom a mézeskalácsillatúra, kíváncsi vagyok) (Z. hülyének néz) (A húgom is, de ez nem újdonság.)

UI: Inkább: epressüti-illatú (mézeskalács-illatú)? Ki tudja? Mozgószabály?

9 megjegyzés:

  1. a szóösszetételeket mostanában nem tudom jól (ahogy tetszik?), majd jön bv és megmondja - azonban én is szoktam sütni egy ehhez hasonló féle citromos sütit, csak abba még mindezeken túl a citrom kifacsart levét is bele kell tenni - hát, az is mennyei!

    VálaszTörlés
  2. én ezt egyensúlytésztának ismerem, és meggyel szoktuk megszórni (belesüllyed). a citrom nem kötelező eleme, de igen jót tesz neki!

    VálaszTörlés
  3. és igen, szerintem mozgószabályos az epressüti-illat.

    VálaszTörlés
  4. Mmmmmmm.... sütni akarok!!

    De a mézeskalács+illat, az nem inkabb egyetlen szo? Hat szotag, három szó, az első eleve összetett. De az epressüti-illat az OK, értem.

    VálaszTörlés
  5. de igen, de a mézes kalács is más, mint a mézeskalács, azaz itt az egybeírás a jelentésmegkülönbözetető szerep miatt indokolt.

    VálaszTörlés
  6. Pont ezt még nem szagoltam, de tényleg jól eltalálták ezeket az illatokat. Nekem mogyorófagyis volt, az is nagyon finom. Még a kólás Haribo illatút kerülgetem egy ideje. Tényleg pont olyan, mint a gumicukor, nem tudom eldönteni, nem fura-e az ember bőrén...

    VálaszTörlés
  7. Nekem csokis és epres tusfürdőm van :D Nagyon kellemes az illatuk, csak sajnos nem maradnak meg sokáig. De képzeld, ma végre hazakerült az új sütőm! Nekem életemben még nem volt olyan ami rendesen működjön, soha nem zárt egyiknek se az ajtaja így a sütésben igen béna vagyok de alig várom, hogy behozzam az elmaradást!

    VálaszTörlés
  8. Bv: de akkor mézeskalácsillat és mézeskalács-illatú, nem?

    Bori: szagold meg!! Én meg akkor levadászom a kólásat :))

    Agyrágó: na, akkor sok sikert! Szólj, ha receptre van szükséged ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. elvileg igen, de miota kijott az uj HSz, mar nem vagyok benne biztos, abban egy csomo szamomra logikatlan alak szerepel :(

      Törlés