2015. október 22., csütörtök

Betegség, függőség

Amíg otthon laktam, gyűlöltem a késő őszi hideg, borongós, szürke Budapestet. Teljesen kilátástalanul és unottan éltem meg ezeket a heteket (hónapokat). Folyton fáztam. Lehangoló volt végigsétálni a körúton, a Blaha és a Nyugati egy rémálomnak tűnt. A sok szürke- és feketekabátos emberben a saját szomorúságomat láttam viszont.

Erre most meg hová vágyakozom? A késő őszi, hideg, borongós Budapestre. A gyönyőrű körútra! A Blahára! Megdöbbenve észlelem, hogy idén nem láttam (idén sem láttam) az őszt Budapesten. Azt latolgatom, hogy mikor tudnék hazamenni, hogy megmártózzam ebben a számomra egyre izgibb és egyre ismeretlenebb városban. Olyanok járnak az eszemben, hogy: forralt bor a Vörösmarty-n, fürdőzés a Széchényiben, könyvesboltok, kávézók. És mindez ebben a mélabúsan csodálatos, zimankós-lúdbőrözős, gyönyörűséges őszi időben!

Hát milyen játékot űz velem az agyam? Ha jól tudom, az ókori görögök betegségnek vélték a nosztalgiát. A honvágy akkor meg olyan, mint a kábítószer: minél régebben voltam otthon, annál hevesebben sóvárgok haza. És miután megkapom az adagomat, jól elvagyok pár hétig-hónapig, hogy aztán újra a hatalmába kerítsen: a nosztalgia, a honvágy.

11 megjegyzés:

  1. Biztos Stockholm-szindrómád van! :P

    Amúgy MINDENKI azt mondja otthonról, hogy undorító az idő... legalábbis akikkel én beszéltem az utóbbi napokban.

    Amúgy tök érdekes, hogy amiket felsorolsz, nekem abszolút olyan dolgok, amiket Bp.-n a turisták csinálnak. Én amikor hazaképzelem magam, mindig a Ferenciek terét és a 7-es buszt látom magam előtt, amin(t) épp utazom valahova.

    VálaszTörlés
  2. Ja, mert itt ma olyan SZUPER idő volt :)) (nem)

    Stockholm-szindróma, tényleg... :) amúgy meg kicsit elturistásodtam, tény. De csak a Széchényi miatt, nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na hallod, ez a szikrázó napsütés... (se!)

      Nem csak a Széchényi, a Vörösmarty is! ;)

      Törlés
  3. Itt most szuper őszi idő van. Szerda óta süt a nap. mindazt amit felsoroltál sokan csináljuk, legjobban a forraltbor hiányzik. Te jó ég! Azt idén nem is ihatok, ugye?

    VálaszTörlés
  4. Budapesten majdnem ket het utan vegre ma gyonyoru oszi napsuteses ido volt. A varosligetben setaltam a baratommal, kaveztunk az Andradssy uton egy meghitt kis zugban, es mindenhol rengeteg turista volt!

    VálaszTörlés
  5. Najóvan, fajditsatok csak a szivemet...!! Hüpphüpp

    VálaszTörlés
  6. Nekem nem tűnt fel ez a "jó" idő. Szerintem csontig hatoló nyirkos ködös idő van, lehet hogy kisütött kicsit a nap de a ködön meg a szmogon keresztül...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja és boldog szülinapot Boninak! Emlékszem milyen jeles napon született.
      Most azt mondom ó de rég volt, pedig Te voltál az első meddőséges blogger akinek a sikertörténetét már élő egyenesben követtem végig, micsoda öröm volt...

      Törlés
  7. Nekem is rögtön az jutott eszembe, hogy azokat, amiket felsorolsz, a "messziröl jött emberek" csinálják, a világ akármelyik városában. :)

    Nálam forditva van, most már minél ritkábban járok haza, annál kevésbé hiányzik.

    VálaszTörlés
  8. Ma kétéves, ugye? :) sok-sok boldogságot!

    VálaszTörlés
  9. Martine, Ella: köszönöm, nagyon figyelmesek vagytok!! :)

    És nekem is úgy tűnik, hogy réges-régen volt, pedig mindenki azt szokta mondani, hogy "hogy elrepült az idő" meg hogy "tegnap született"... na én ezt nem így érzem.

    VálaszTörlés