2022. december 9., péntek

Nemi sztereotípiák

 – Oááá, oááá, oááááá!! – halljuk a gyerekorvos várótermében. Egy kisbaba sír az ajtó mögött, éppen vizsgálják.
– Ez egy kislány – jelenti ki Boni – kislányhangon sír.
– Hát.. szerintem ezt nem lehet sírás alapján eldönteni. A kisbabák mind egyformán sírnak – válaszolom minden meggyőződés nélkül, mert a gyerek szerintem is kislányhangon sír.
– Fogadjunk! Én azt mondom, kislány. Te mit mondasz?
– Én? Nem is tudom... de honnan fogjuk tudni, hogy kinek van igaza? Nem fogjuk rajta látni, hogy kislány vagy kisfiú, ha kijönnek.
– De, azt meg lehet állapítani. Más a hajuk, más a pólójuk... – sorolja szakértelemmel Boni.
Oááá, oááááá, oáááá! – hallatszik tovább.
– Várj, megnézem a babakocsiját! Innen eléggé szürkének tűnik – odamegyek, megvizsgálom, majd jelentem Boninak – csupa kék meg szürke dolgok vannak benne.
– Akkor mégis fiú – vonja le a következtetést Boni.
– Várj, hallgatózzunk, háta kihalljuk a nevét vagy elcsípünk egy személyes névmást! – javaslom.
–  Hlucbhalinde dscluiaux, de hdséiuhion, le sdzuguzcgez! Je vais mesurer... attendez.. 45,6! – hallatszik a doktornő hangja, amiből csak annyit értünk, hogy a mérés eredménye = 45,6.
– 45,6 centi! – jelenti Sherlock Holmes.
– Az nem lehet, az túl pici...
– Akkor 45,6 fokos a láza? – tippelget tovább Boni.
– Jézusom, dehogy, az sem lehet! – riadozom.
Dsgal de jfbhvu qui d'lknvoz de la clwkjzug... le petit...
– Azt mondja, le petit! – jelenti Boni – kisfiú...
Koukacuzbge, jdg la, de malfglifine.. la petite...
– Most meg azt hallom: la petite. Akkor kislány! – nézzünk össze teljesen értetlenül.
 
Ekkor bemegy a titkárnő az ajtón, beszél az orvossal pár percet (nem halljuk), majd kijön.
 
– Na, mondtam, hogy kislány! – viccelődik Boni a fiatal nőre mutatva. Bírom, hogy még betegen is van humora. –  Azért kicsit idős ahhoz, hogy így sírjon, nem?

Pár perc múlva tárul az ajtó: egy apuka lép ki rajta, karján egy kisírt szemű, 6–9 hónap körüli, rózsaszín harisnyába, rózsaszín kis szoknyába, csillogós felsőbe öltöztetett... kislány
 
(gondolom)

4 megjegyzés:

  1. Hmm egyáltalán elgondolkodni azon, hogy valaki lány vagy fiú?! Nem is értem. Ember. Azaz.. élőlény.

    Egyébként nekem egyszer volt olyan hogy a 3 hónap körüli gyerekemről egy japán turistacsoport érdeklődött hogy lány vagy fiú. Nekünk mindkét nemű ruháink voltak és nem foglalkoztam vele hogy mikor mi van rajta de speciel akkor talpig rózsaszínben volt. Azóta sem tudom, hogy vajon Japánban más a szín divat?

    VálaszTörlés
  2. És az kiderült, hogy mi volt 45,6? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem :))))

      Fejkörméret talán? De nem emlékszem, h Bonian ezt mérték volna valaha is.

      Törlés
    2. Én is fejkörfogatra gondolok, nálunk is rendszeresen mérik (legutóbb tegnap).

      Törlés