2016. december 6., kedd

Ami tényleg majdnem tökéletesen működik a világon

Emlékszem még azokra az időkre, amikor még tök menő volt az Amazonról bármit is rendelni. Most már nagyon nem az, sőt, bizonyos körökben egyet jelent a 21. századi modern kizsákmányolás jóváhagyásával, esetleg az arra való felbújtással, de mindenképp a helyi kisiparosi ágazat halálos ítéletének aláírásával.

Van ebben valami igazság, de én elfoglalt nőként a kisebb ellenállás irányába megyek és ott vásárolok, ahol a legolcsóbb és a leggyorsabb. Lehet, hogy nem így kellene tennem, nem tudom. Mindenesetre fogalmam sincs, hogyan csinálnám végig a kisgyerekes éveket Amazon nélkül. Innen vesszük a legtöbb ruhát, az ajándékokat, szinte az összes játékot és könyvet. Hogy a konyhai és számítástechnikai eszközökről már ne is beszéljek. Rendszeresen előfordul, hogy boltokban megnézem az adott árut, majd hazamegyek és megrendelem, hogy ne kelljen cipekednem. A saját védelmemben azért azt is le kell írnom, hogy egy kalap sz*rt sem ér az eladóktól származó infó, gyakran egyáltalán nem tudnak többet, mint ami a neten fellelhető.

A múltkor két könyvet rendeltem egy barátnőmnek ajándékba. Csak épp azt nem tudtam, hogy a postaládájukon nincs rajta a név... így a könyvek soha nem érkeztek meg hozzájuk. Én meg fogtam a fejem, hogy hogyan lehetek ilyen hülye, most telefonálhatok jobbra-balra, ki tudja mennyi adminisztráció lesz visszaszerezni a csomagot (és sikerül-e).

Egyszerre írtam az Amazonnak és a postának. Ez utóbbiak visszahívtak, akadékoskodtak, egymásnak teljesen ellentmondó infókat küldözgettek e-mailen és sms-ben, vizsgálatot indítottak, kérték, hogy fotózzam le a postaládát stb. stb., a tököm tele volt velük, pont erre van most időm. Az Amazon pedig egyszer, 22 óra környékén írt egy e-mailt, amelyben rettenetesen sajnálták a történtet és kérték, ha van időm, írjam meg nekik, mit csináljanak: utalják vissza a pénzt vagy küldjék el még egyszer a csomagot?

Aztán majd ha az Amazon monopolizálni fogja a kereskedelmet, kiírtva így minden konkurrenciát, majd hirtelen megduplázzák az áraikat, és kénytelenek leszünk mindenért kétszer annyit fizetni.. na, igen, akkor nagyon nézek majd.

(mindez Family Marker posztjáról jutott eszembe, teljesen átérezve, mit jelent egy szombat reggeli decemberben kisgyerekkel a belvárosban vásárolni)

9 megjegyzés:

  1. Én is jártam így hogy nem kaptam meg valamit és egyszerűen mégegyszer elküldték. Bizony végiggondoltam hogy mekkora margin-nal dolgozhatnak, hogy ez így ment, vissza sem kérdeztek.

    Nem is tudtam, hogy ruhát is lehet venni Amazonon? Gyerekruhát?

    VálaszTörlés
  2. Ugye? Félelmetes belegondolni.

    Gyerek- és felnőttruhát is! Csak a cipőt nem ott vesszük :)

    VálaszTörlés
  3. pont könyveket rendeltem ma az Amazonról. alig találtam meg a könyv részt, pedig hát régen csak az volt. Én sem tudom mit csinálnék nélkülük, éppen várom a cég boldogkarácsonyt amazon utalványát, khm. Gyerek nincs igaz, de kisfaluból eljutni egy normális vásárlós városig, hát az maga egy napi program, neem. Nem is beszélve a tömegről, brrr.

    VálaszTörlés
  4. Én már mennyi cipöt is vettem ott. Teljesen elzüllöttem amazonilag. Kicsit beleborzongok, amikor este megrendelem és másnap reggel itt van. Azzal vigasztalom magam ilyenkor, hogy az is sok munkahelyet teremt, ha ennyien szorgoskodnak éjjelente az én csomagjaimmal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mar annyira elkanászodtam, hogy a haztartasi tisztitószereket, zsebkendôt, konyhaban törlôt, stb is onnan rendelem. :)

      Törlés
  5. Szerintem rengeteg kisvállalkozás, családi üzlet használja egyszerû piacnak. Például egyszer írtam egy rossz reviwe-t hormongôzösen és kaptam egy emailt, hogy légyszi vonjam vissza, mert ez az ôk egy kis családi vállalkozás és ez nagyon rossz nekik, elküldik a meg nem érkezett terméket még egyszer egy kis engesztelô ajándékkal. :)
    A sógoromék pedig a design cipôiket akarják terjeszteni Európában és az USAban, amire az Amazon a legjobb és legolcsóbb mód. Nyitottak boltot Berlinben, de az egyátalán nem volt hatékony és be is zárták.

    VálaszTörlés
  6. POnt az a dilemmám, hogy éjszaka szorgoskodnak. De reméljük, egyetemisták és átmenetikeg csinálják... Amúgy meg igen, lehet hogy a hagyományos üzleteknek leáldozott, úgymint a hagyományos taxinak, postának stb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából nem valószinü, hogy a többségük egyetemista, meg csak átmenetileg... és nem fognak meggazdagodni belöle, az is biztos.
      Biztos olvastad, h az amazon bevezeti a penztar nélküli üzleteket is.

      Törlés
    2. Nem hallottam rola...!! Parizsban be akartak vezetni az 1 oran beluli hazhozszallitast (elelmiszer), nem tudom, mi lett belole.

      Törlés