2018. július 11., szerda

Tamko-on-the-Beach

Ezt a nagy hájpot a tengerpart körül továbbra sem értem, itt nincsenek...

...SÁVOK! Itt nem lehet úszni! Itt ez a rengeteg víz, és nem tudom rutinosan, ismétlődve, csendesen és kiszámíthatóan róni a sávokat.

De! Ha gyerek nélkül felfoghatatlannak találom is, hogy valaki tengerparton tölti a drága szabadidejét, gyerekkel teljesen más. Így már mindent értek. Boni az első pillantásra halálosan beleszeretett a tengerbe. Valamiféle ősi, mélyről jövő szeretet ez; semmit nem kérdezett, semmit sem kellett magyarázni. Olyan természetességgel alakult át tengerparti vakációzó kisfiúvá, mintha világ életében ezt csinálta volna. Ami azért lep meg, mert tavasszal nem akart a Palatinuson a hullámfürdőbe bemenni, és mert rendszeresen járunk a Duna-partra. Mégis, itt elsősorban - úgy látom -  a homok és a hullámok tetszenek neki. Órákon át képes túrni a partot vagy átugrálni a hullámokat. Alig bírjuk hazacipelni. Az első két éjszaka csak éjfélkor tudott elaludni, a nagy izgatottság miatt! (Tény, hogy 22 órakor megy le a nap, fél tizenegyig még világos van).

1. Mi masfel hetig csak a parton vagyunk, homokozunk, furdunk a gyerekkel. Ez még nekunk is pihentetobb, mint programokra vinni :D (csakis lassan melyulo, homokos tengerpartokra megyunk)

2. Teljesen igaza van Boninak a strandok és a Tenger , Balaton, Tisza , Duna nem összehasonlítható:) Örülök, hogy jól érzi magát, te meg kicsit túlöltöztél nem? :))

3. Szerintem is engedd el azt hogy összehasonlít oda az uszodával és azt várod amit az tud nyújtani itt tényleg a semmittevés a buli a vizes homok a hullámok a kagylók a hideg limonádé a parton :)

4. Jó a tengerezés, csak két nap után szörnyen unalmas, de az én gyerekeim is imádják.

5. Mi gyerekkoromban csak egyszer nyaraltunk tengernel, de anyu ugy szervezte meg, hogy 1 nap beach, aztan 1 nap varosnezes (kornyeken), aztan megint 1 nap beach, utana kalandpark, megint beach es vegul csuszdapark. Igy az se unta aki amugy kikeszul a hosszu ideig tarto partozástol:)

6. Én nem vagyok gyerek, sőt fiatal sem, de nekem még nem sikerült megunni. Én órákig tudok úszni akár a tengerben is. De még nézni sem unalmas. És hajózni, a fedélzeten aludni....

1. Én inkább a hegyeket szeretem, a városnézést meg a hűvös időt - a tengeren az ember mindig kánikulában fetreng és az bizony (szerintem legalábbis) rettentő unalmas. De valóban szép, ezt nem vitatom. Mondjuk úszni órákig nem tudnék semmiben:)

7. Én gyenge úszó vagyok, de egyszer nyaraltam az Istrián és ott olyan volt a víz (öböl volt) hogy könnyebb volt az úszás mint a feszített víztükrű medencében. Ezen az egy alkalmon kívül még 5x voltam életemben valamiféle tengerparton és szinte be sem tudtam menni a hullámzó, jéghideg vízbe. Gyerekkel leginkább az oda-vissza utat nem tudnám elképzelni, 20-30 perc is sok a kocsiban.

8. milyen számodra az ideális nyaralás? most már kíváncsi vagyok!

9. Őszintén bevallom, hogy én is unom a tengerparton szüttyögést, de a gyereknek ez most a paradicsom. És tudom, hogy 10 év múlva úgy fogok emlékezni rá, hogy mennyire szuper volt. Idén már megyünk mindenfélé a Lánnyal a strand mellett is.

10. Violet: egyszer átszeltük a Pireneusokat a Baszkföldtől a Földközi-tengerig, az zseniális volt. Láttunk tipikus baszk, spanyol és francia kisvárosokat, kastélyokat, hegyi fürdővárosokat, havas hegycsúcsokat. Kirándultunk csomót, istenieket ettünk, alig voltak turisták - nekem ez hasonlít az ideálishoz leginkább. Eddig a nyaralás nekünk soha nem a pihenés szinonimája volt, sokkal inkább a felfedezésé. De gyerekkel tényleg minden más, Boni nem szeret se gyalogolni, se autózni, nekünk meg bőven van mit kipihenni :)))) tény, hogy kell egy jó könyv a tengerparti nyaralãshoz :))

1. ú hát ez tényleg nagyon jól hangzik! kellemes és drámamentes pihenést! :)

2. Kosziiii :))))

(Lili végulis nem jon, attol persze még lehet dráma ;-)

11. Na, ilyen utazós nyaraláshoz bármikor társulnék!

1. Irány a Camino talán már nincs körülötte akkora hype, de tényleg nagyon szuper.

12. Ahhoz még kevés volt a térd injekció, de egyszer tervezem. Most inkább autóval mennék