2015. július 15., szerda

Nyugaton a helyzet (változatlanul mesés)

Kisgyerekkel utazni egyáltalán nem izgi vagy romantikus, hanem inkább kínszenvedés. Vegyük pl. a csomagok számának megtriplázódását (pelenka, alvósállat, rácsvédő, kaja, kajamelegítő, cumisüveg, orvosság stb. stb.). vagy a mindenhová orkánszerűen beviharzó, a fáradságtól bömbölő vagy az újdonságok látványa miatt kurjongató másfél évest. Volt olyan, hogy miután az egyik benzinkútnál elkértük a pelenkázó helyiség kulcsát és ott tisztába tettük, egyszerűen nem akarta visszaadni a pénztárosnak a kulcscsomót (kulcsfetisiszta lett). Hiába vettük elő a saját kulcsait (kedvenc játéka), ígértük neki oda a kocsikulcsot, próbálta a pénztáros lufival lekenyerezni, a bolt kellős közepén leült vörös fejjel hisztizni, folyt a könnye-nyála-taknya, vigasztalhatatlan volt (mi meg csak bámultunk).

Na de nem is erről akartam írni. Hanem arról, hogy hazafelé én csekkoltam ki a szállodából, mivel Z. el volt foglalva a szobában a fent említett kis terroristával meg az ezer csomagunkkal (ilyen családias mondatok röpködtek egész reggel, mint: Nem tudod, hol van az elefánt? A szennyest beraktam a barna táska alá. Vigyázzzzz, nekimegy az asztalnak! Hol van a szemkenőcs? Vigyázzzzzz, édesem, elesel! Kell még neked ez a bőrönd, vagy bezárhatom?)

Szóval lementem kifizetni a szobát, és mindenféle könyvelési meg számviteli megfontolások alapján a férjem pénztárcáját vittem (amúgy a közös kiadásokat közös számláról intézzük). Már az autópályán voltunk, amikor megszámolta a maradék pénzét, és kiderült, hogy valszeg 100 euróval kevesebb volt a tárcában, de ezt két hét magyarországi tartózkodás és forint alapú nyaralás után nem tudta teljes biztonsággal kijelenteni. Én sem tudtam kizárni, hogy véletlenül nem 100 euróval többet adtam a recepciósnak, mert közben arról beszélgettünk, hogy milyen nap van ma és hogy vajon pénteken tényleg 36 fok lesz-e, közben pedig arra gondoltam, hogy akkor mikor menjek be az irodába és hogy tényleg hová tehettem a szemkenőcsöt.

Úgyhogy felhívtam még a kocsiból a szállodát (cím a szerkesztőségben), és megkérdeztem, nem adtam-e véletlenül 100 euróval többet. Ezen a kérdésen a szüleim pl. elhűlnének, de errefelé egyáltalán nem minősül naivnak vagy túlzottan optimistának. Többször is előfordult már velem, hogy pénzt visszakaptam. De a recepciós nő sajna elmondta, hogy biztosan a jó összeget adtam. Ő is pontosan emlékezett a címletekre, sőt, arra is, hogy miről beszélgettünk (időjárás, nap).

Mikor este hazaértünk, egy e-mail várt a szállodából: a nap végén a kasszában 100 euró többlet keletkezett, úgyhogy valószínűleg tényleg többet adtam (hogy hogyan, és miért, az rejtély, valszeg a szemkenőcs a hibás).

És érdekes módon pont ezen az úton találkoztunk nem csak az emberiség szépségével, hanem rútságával is: egy másik benzinkútnál agresszív kéregetők jöttek koldulni hozzánk, egy anya háromévesforma kislányával. Én elhajtottam volna őket, de Z. nem Magyarországon szocializálódott, és a gyerekek látványa mindig meghatja. Odaadott nekik egy üveg tejet és bébiételt, de ahogy nyitotta a csomagtartót, meglátták, hogy mennyi minden van még benne, és szemtelenül mutogattak a további bébikajára, pelenkára stb. Később a benzinkútnál a wc-re is pénzt kértek (és kaptak) Z-től, mondván, hogy a kislánynak pisilnie kell, elfelejtvén, hogy épp az előbb lejmoltak tőlünk egy csomag pelenkát. Aztán az apa is odajött további pofátlan koldulás reményében, én ekkor már magamon kívül ordibáltam velük (magyarul, értették), hogy hívom a rendőrséget, ha nem takarodik el az egész banda.

Nem a németországi recepcióst akarom összehasonlítani a romániai kéregetőkkel, nem az embert az emberrel, hanem az egyes helyzetek különbözőségén gondolkodtam el. Errefelé megtehetjük, hogy komolyan vesszük az illetőt, aki azt állítja, hogy esetleg 100 euróval többet fizetett. Azt is megtehetjük, hogy a véletlenül ölünkbe hulló 100 eurót visszaszolgáltatjuk tulajdonosának. És az is lehetséges, hogy nem hálálkodunk hosszan és megalázkodóan, amiért visszaadták a pénzt: mindezt természetesnek vesszük – mert, innen nézve, az is.

5 megjegyzés:

  1. Én csak téged nem bírlak elképzelni magadon kívül ordítozva - amúgy az emberekről bármit, jót is, rosszat is, tényleg :)

    VálaszTörlés
  2. Ugye?? :) Féltettem a kocsit, a csomagokat és Bonit - előjött belőlem a hisztérika! (ami mindig ott szunnyad azért..)

    VálaszTörlés
  3. Micsoda kalandok!

    Én egyszer Olaszországban az autópálya benzinkútján megsajnáltam egy kéregető asszonyt, aki nem kérte ingyen azt a pénzt, hanem jósolt is, tenyérből, de miután neki nem tetsző mennyiségű pénzt adtam a jóslások után, ezért méregbe gurult, elátkozott és leköpdöste a pénzt... de azért elrakta.

    (Igen, megfogta a kezem és úgy jósolt... először jót, naná, aztán pedig átkokat szórt rám... :D )

    VálaszTörlés
  4. En egyetlen roman koldusnak adok aki a bureau de tabac elott il. Nem rom, szerintem szellemi fogyatekkal elo ember, ami nem zarja ki azt, hogy ok dolgoztatjak...sajnalom. A csecsemovel koldulo roms-nak meg fel szoktam ajanlani, hogy menjenek a mairie-be..nem mennek, nem mennek karitativ egyesuletekhez sem. Nagyreszt maffia alkalmazasaban allnak sajnos ezek az embereket....+ elofordul, hogy bizonyos franciak ezekkel az emberekkel vesznek egy kalap ala, vagy azt gondoljak ez a mi szinvonalunk, vagy miattunk jonnek ide, mert nalunk nyomor van, es a diszkriminacio, valamint az uldoztetes elol menekulnek, vagyis a szegeny k-europai orszagok az EU(term. Franciaorszaggal az elen)altal nekik folyositott csilliardokbol nem segitik ezeknek az embereknek az integraciojat..talalkoztam jo neha:y ilyen velemennyel...

    VálaszTörlés