2024. július 6., szombat

Matek

A mi választókörzetünkben ez lett az első forduló eredménye:

A második forduló előtt a harmadik helyezet visszalépett, összhangban a pártja utasításával. Azt próbálják ezzel elérni, hogy a szélsőjobb párt (RN, Nemzeti Tömörülés) minél kevesebb mandátumot szerezzen. Tehát ha úgy számolunk, hogy 1) az első fordulóban az összes szélsőjobbos elment szavazni (39,8%), hiszen ők nagyon lelkesek és nem maradnak otthon, 2) mindenki más, aki a második fordulóban elmegy szavazni, a szélsőjobb ellen adja le a voksát, hiszen minden nem szélsőjobbosnak most ez a fontos, akkor 3) 27,6% + 26,1% = 53,7%-kal nem Le Penék képviselője, hanem a másik fog bejutni a parlamentbe!

Matematikailag a legtöbb választókerületben ennek kell történnie, így Le Penéknek nem lesz többségük.

Kár, hogy nem csak a matek játszik, hanem az érzelmek is. Mindenesetre én nagyon bizakodó vagyok!

7 megjegyzés:

  1. Nagyon drukkolok (és jobbulást is nektek, re. előző poszt)!

    VálaszTörlés
  2. Kòszi! (de csak én vagyok beteg)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ja, bocs, tudod, a szövegértésem... :)) jó utat (ha mentek)!

      Törlés
  3. Nagyon szurkoltam én is és ma reggel olvastam a jó hírt!!
    Jobbulást, Tamko!

    VálaszTörlés
  4. es valoban. Koszi megirtad elore, igy kevesbe aggodtam.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm!!!

    Igen, Interpreter, olyan érdekes, hogy így kijött a matek :))) (nálunk a kormánypárti kèpviselö 55,7%-kal nyert) és mégis mennyire meglepödtünk tegnap, amikor bemondták az eredményeket!

    VálaszTörlés