2023. január 26., csütörtök

Január


Próbálom túlélni ezeket a hideg hónapokat, és kiélvezni, amit csak lehet bennük. Megjegyzem, nekem a január nem is annyira szörnyű, mint a február-március, amikor már sok a fény, tehát megvan a tavasz illúziója, viszont még nem nagyon lehet mit csinálni, mert hideg van. Összeszedtem pár olyan dolgot, ami szerintem őszintén sokkal jobb januárban, mint az év bármely más szakaszában. Most nem az oly divatos kuckózásra gondolok (Lappának volt erről a szóról egy ironikus hangvételű sora, nagyon egyetértettem vele) sem pedig a jó nehéz és laktató ételekre (hurkát ugye csak ilyenkor eszik az ember), hanem konkrétabb dolgokra:

1) Például futni ilyenkor isteni. Sokkal jobb, mint jó időben, amikor a napsütéshez meg a hőmérséklethez kell igazodni. Nyáron voltak olyan hetek, amikor az egyetlen jó időintervallum a 6:30 és 7:30 közötti volt. Ehhez képest most baromira élvezem, hogy akár ebédszünetben is kimehetek futni.

2) Tömegközlekedni is sokkal jobb. Egyrészt nem sajnálom a vonaton, villamoson stb. töltött időt, mert mi mást csináljon ilyenkor az ember, másrészt pedig olyan jó, hogy sok réteg ruha véd a többi embertől, foganyúktól, kapaszkodóktól, ülésektől – és szagok sincsenek.

3) Sapka. Főleg reggel praktikus, amikor Bonit suliba kísérem. Akár meg sem kell fésülködnöm, imádom! A hónap elején még reggel is sötét volt, egyszerűen csak magamra kaptam a téli öltözetet, és már mehettem is emberek közé.

Mindezekkel együtt azonban a január tényleg nem más mint egy jó hosszú parkolópálya...

9 megjegyzés:

  1. Itt nálunk most annyira meleg van már, hogy semmi tél feelingem sincs. Fűteni nem igazán kell, már úgy Karácsony óta, pedig hogy féltem novemberben a gázszámla miatt. OK havat nem igazán vártam de ez a 9-10 fokos idő már tényleg nonszensz. És 2-3 hónap múlva megint jön a fél évig tartó 40 fok. Nálatok van normális tél (ami azon a környéken normális)?

    VálaszTörlés
  2. Én voltam az előző Névtelen. De most se a klasszik blogos saját magammal vagyok. A saját blogomba már egyáltalán be se tudok lépni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondod :((( mindig várom az újabb bejegyzéseidet!

      Itt most elég hideg van, 0–5 fok, hó itt-ott, de nem marad meg. Én inkább a nyári időszakokból tudom lemérni a változást: pár év óta nem fázom nyaranta!

      Törlés
    2. Igen a nyár egyértelmű, de szerintem a tél is. És a kislányomnak egyáltalán nem hiányzik a hó. Egy havas tele volt életében (2017-2018), mikor volt az udvaron hóember (Béla majd Géza), de azt is csak fotón látja, mert már nem emlékszik.Mivel nem járunk már kirándulni, egyáltalán nem látunk havat.

      Törlés
  3. igazság szerint én magát a bekuckózás szót utálom, nem is feltétlen a tevékenységet, bár az is igaz, hogy nem annyira vagyok alkalmas a kuckózásra, mert iszonyú hamar megunom :))) vicces viszont, hogy a három pontodból kettő nekem épp a halálom, a tömegközlekedés ilyenkor, omg, pont azt gyűlölöm, hogy sok rajtam a ruha és nem találom a határaimat :)))) és sapkát se hordok, mert borzalmas, ahogy a fejemen áll. futni viszont én is szerettem télen régen, mínusz ötig simán! mondjuk én akkora nyár rajongó vagyok, hogy ahogy Ella írta a fél évig tartó negyven fokot, így félrebillent fejjel csak annyit mondtam: óóóó!! :)))

    ha én is összeszedném, hogy mit szeretek a januárban, az egy nagyon, nagyon rövid poszt lenne, azt hiszem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emlékeim szerint a budapesti tömegközlekedésen meleg van, érthető, h zavar a sok ruha!

      Igen, én is a szót utálom, meg a hozzá kapcsolódó feelgood-mániát :)

      Törlés
    2. A bekuckózás helyett azt mondanám, hogy kellemes télen a gyertyafény meg a sok égösor, a fahéjas almatea illata is, de ezeket rögtön elcserélném a meleg évszakért :)

      Törlés
  4. èn is próbálom mindig listázni, hogy mi a jobb télen mint nyáron, de sose jutok tovább annál, minthogy a hideg ellen elvileg fel lehet öltözni, a meleg ellen meg egy pontnál tovább nem lehet vetközni, meg hogy nincs harapós szúnyog :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg :))) Ez a gondolatsor mindig csak nyáron jut eszembe, télen soha :)

      Törlés