2023. október 9., hétfő

Ki a lúzer?

A hétvégén meccs volt a közeli stadionban; városunk siralmas focicsapata játszott az első osztályú bajnokságon (utolsók szoktak lenni). Ilyenkor az autók a járdákon parkolnak, gondolom nem építettek megfelelő méretű partolót a stadionhoz. Engem már ez is zavar, mert ilyenkor lehetetlen helyet találni. Idegesít a kettős mérce is: a máskor olyan szőrszálhasogató ellenőrök ilyenkor szemet hunynak a hülye helyekre beálló autók felett, és meccsnapokon hallgatólagosan mindent szabad, amit más napokon nem.

Szombaton, amikor délután elindultunk otthonról, azt vettük észre, hogy egy autó konkrétan a mi kapunk elé állt, de úgy, hogy csak oldalazva lehetett elmenni mellette, de még így is koszosak lettünk. Ilyet még nem pipáltunk, hogy valaki a házunk előtt úgy hagyja ott a kocsiját órákra, hogy autóval vagy biciklivel se ki-, se be nem lehetett volna menni, de még gyalogosan is csak libasorban, csomag nélkül fértünk el. A szélvédőre ki volt téve egy tábla, amin az állt, hogy az M-i kórházban dolgozik.

Nekem ettől eldurrant az agyam!

Z. is bosszankodott, le is fotózta az autót. A fölső szomszéd egy üzenetet tett az ablaktörlő alá. Az alsó szomszéd később megjött, be szeretett volna állni a motorjával, de nem tudott. Összegyűltünk a házunk előtt és izgatottan kommentáltuk az ügyet: a sok hülyét, aki a járdán parkol, és közülük is ezt a barmot, aki mielőttünk tette le a kocsiját. Közben véget ért a meccs, szállingóztak haza az emberek, sötétedett. Mi egy filmet akartunk megnézni Bonival este, de kiváncsiak voltunk arra is, hogyan végződik mindez (a fönti idős nő mindenáron meg akarta várni a sofőrt, hogy beolvasson neki). Végül fölmentünk, bosszankodva, puffogva, lent hagyván a szomszédokat, és amikor felértünk, kiszaladt belőlem:

– De micsoda egy lúzerek vagyunk mi!

Z. csodálkozására kifejtettem az álláspontomat, ami a következő volt: órák óta bosszankodunk egy hülyén, aki pimasz módon beállt elénk, aki azóta vígan nézi a meccset (kis elégtétel volt, hogy a városunk csapata vesztett), majd valszeg valami kocsmába vedeli a sört utána. A mi vérnyomásunk volt a magasban, hogy léteznek a földön ilyen pofátlan emberek, akik nem átallják még azt sem, hogy a kórházra hivatkozzanak (ahol valószínűleg valami alantas beosztásban dolgoznak, puffogtam tovább). Az ilyenek állnak az ember elé a sorban, az ilyenek kutyája támadja meg és marcangolja véresre a szüleim kutyáját, az ilyenek gyereke terrorizálja a többi gyereket! És mialatt ő a szombat esti programját tölti, mi bosszankodunk! Hát ezért vagyunk lúzerek. És mert, tettem hozzá, az ilyenek jól tudják, hogy a lúzerek, akik vagyunk, nem fogják végighúzni egy kulccsal a kocsi karosszériáját, és nem fogják kilyukasztani a kocsi kerekét! 

Mert ha nem lennék ilyen gyáva, ha nem félnék a bosszútól, ha tuti tudnám, hogy nem fülelnek le, folytattam, én biztoan megtenném. Egy jól irányzott húzás a bal oldalon, egy jól irányzott húzás a jobb oldalon, esetleg a motorháztetőn is... ha rajtam múlna, legszívesebben tönretettem volna azt a kocsit, ezt állíthatom.

Z. elképedt. És halál komolyan és teljesen őszintén azt mondta, hogy ha ezt ő mérgében megtette volna (könnyű neki, ő nem volt olyan mérges mint én), na akkor érezné magát lúzernek.

Bárcsak én is így tudnám gondolni. De sajnos egész este forrongtam. Felháborított ez a tahó magatartás, és tényleg csak a félelem tartott vissza attól, hogy kicsinyesen a tettek mezejére lépjek. Ma már persze le vagyok higgadva, de jól emlékszem még a szombat esti érzéseimre: nem az emberszeretet és a megbocsátás tartott vissza. Nem lennék jó keresztény.

Egyszer az uszodában belém jött egy nő, és amikor a sáv végén udvariasan meg akartam kérni, hogy előzzön óvatosabban (hagyjon több helyet), leugatta a fejem. Akkor átmentem egy mellette lévő sávba, megvártam, hogy kereszteződjenek az útjaink, és egy alkalmas pillanatban, a lánc alatt, kiszámítva a kettőnk közötti távolságot, jól belerúgtam a nőbe. Nem tudom, hogy bánom-e. Inkább nem, mint igen.

Most nem találom azt az idevágó idézetet, ami valahogy úgy hangzik, hogy akit igazságtalanság ér, az azt szeretné, hogy a bűnösöket is igazságatalanság érje, mert ezt érzi igazságosnak.

(Éjszaka vitték el a kocsit, a szomszédok megvárták. Hulla részeg volt a sofőr.)

3 megjegyzés:

  1. Egyetértek veled, én viszont nem merném megkarcolni az autót és a nőt sem mertem volna megrúgni, ezt gyávaságnak hívom (nemhiába, elnyomottként nevelkedtem egy diktatúrában). Nálunk reggelente az iskolánál mindig ugyanazok az emberek állnaak meg kocsival az iskola kapujánál az úttesten, teljesen leállítva a forgalmat, miközben a törvénytisztelő polgárok akár 5-6 utcasaroknyira parkolnak. Pedig rendőr is van, aki a forgalmat irányítja iskolaidőben de ezekhez az emberekhez ő sem mer odamenni. Annyira gáz. (FElla - megint nem tudok bejelentkezni)

    VálaszTörlés
  2. Huh, en komolyan batornak tartalak, hogy le merted ezt irni, es tisztelem is benned az oszinteseged. Teljesen megertem, ahogy erzel, mert kb. en is igy erzek hasonlo helyzetekben. En is szoltam volna a nonek az usziban, sot, en is meg akartam volna leckeztetni korabban, es valoszinu, a szemebe locsoltam volna, amikor melletem uszik el, de mivel az onuralom nem erossegem, ezert ennek fejlesztesen dolgozom evek ota, es ma mar el tudom fogadni ezeket a helyzeteket, tovabballok inkabb. A kocsinal viszont, ha akadalyozott volna valamiben, mert mennem kell valahova pl., es nem tudtam volna kiallni, akkor rendort hivtam volna, akik elszallittatjak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, a férjem és a szomszédok még rendőrt sem akartak hívni!! Aztán amikor a szomszéd pasi már órák óta szobrozott ott a motorjával, mert nem tudott beállni, felhívták a rendőröket, akik azt válaszolták, hogy nem tudnak jönni, mert "sürgősebb dolguk van".

      :-o

      Törlés