2023. augusztus 29., kedd

Egy emberi tulajdonság

Hazajöttünk Fro-ba. Indulás előtt még vissza akartam menni Budapesten egy Butlers-be, mert előző nap vettem ott csodaszép, dobozos teákat, és arra gondoltam, hogy jó lenne a zongoratanárnőnek is (minden évben karácsonykor és év végén megajándékozzuk, ez itt szokás). Nem ismertem ezt az English Tea nevű márkát, idén kóstoltam először, és már bántam, hogy nem vettem egy másik dobozzal is. Z. húzta a száját, hogy inkább induljunk korábban, ne loholjunk teáért. Vegyek inkább majd valamit Fro-ban – érvelt.

Teljesen logikus volt az érvelése: itt is lehet szép, dobozos teákat kapni. De biztos voltam benne, hogy a tanárnőnek jobban fog tetszeni az ismertelen szépdobozos tea, mint a minden francia városban megtalálható teaboltok valamelyikéből származó (szintén) szépdobozos tea. Ezt az emberi tényezőt hagyta figyelmen kívül a férjem: az egzotikum varázsát.

Mert miért vásárol például a svájci barátnőm olyan boldogan fűt-fát, amikor Fro-ba jön, és miért nézelődöm a Migros-ban úgy, mintha múzeumban lennék, amikor én megyek Svájcba? Hát mert olyan dolgokat látunk/veszünk, amiket otthon nem. És milyen jól tud esni az a valami, amiről az ember azt gondolja, hogy nehezen beszerezhető! Mert biztos vagyok benne, például, hogy a teák valójában nagyon hasonlóak egymáshoz.

Ezzel az érveléssel hozunk haza minden évben több üveg szilvalekvárt, mondván, hogy itt nem lehet kapni 100%-os szilvából, fűszermentesen. Nem mintha nem bírnám ki az évet hazai szilvalekvár nélkül – közrejátszik benne az az érzés is, hogy szeretek a megszokottól eltérőt, különlegeset enni. Ugyanígy vagyok az őshonos Korpovit keksszel is: őrzöm, félreteszem, beosztom, kiélvezem mint valami extra különlegességet.

Miután mindent bepakoltunk az autóba láttam, hogy maradt még egy cipősdoboznyi hely. A legelső pihenőnél beszaladtam a benzinkúti SPAR-ba, és gyorsan összevásároltam, amit csak hirtelen találtam: négy Túró Rudit, egy Cerbona-szeletet, fél kiló paprikát, egy zacskó darált mákot, egy tubus Piros Aranyat...

5 megjegyzés:

  1. Ma este véletlenül betévedtem egy lepukkant, angol, kisvárosi sarki boltba, és Piros Aranyat, csalamádét és pacalpörkölt konzervet láttam a polcon eredeti magyar csomagolásban. Eszembe jutottál! :) A legjobb, hogy nem is lengyel vagy magyar bolt volt, csupa indiai árus volt (bár ez nem jelent semmit).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-))) Nem mondod!

      (Csalamádét is mindig hozunk, de azt ajándékba szoktuk adni: általában ízlik a franciáknak!)

      Törlés
  2. Hogy hiányoztak nekem ezek az áruk mikor Kanadában laktunk! Ott a román boltban lehetett ezeket kapni, ahol magyar alkalmazottak is voltak és ugyanúgy suttogva beszéltünk csak velük magyarul mint anno otthon, hogy a román főnök ne hallja. (FElla vagy Ella vagyok de nem enged bejelentkezni). Egyébként Boni és Z szeretik a Túró Rudit? Vagy ilyen fura félvad egzotikumnak tartják?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De tényleg hiányoztak ezek a dolgok (ízre?), vagy csak az ÉRZÉS hiányzott, h magyar kajákat egyen az ember?

      Nálunk tulképp csak Boni eszi a Túró Rudit, bár mindannyian szeretjük. Nyáron minden nap megevett két-három óriás Rudit, alig bírtam nézni! :-o

      Törlés
    2. Úgy mondanám, hogy mikor vettünk, mindig nagyon ízlett. "Hmm, de jó is ez a túró rudi". Pedig lejárt volt csak lefagyasztották. NEm volt romlott, hanem fagyasztott volt. (Újra a Névtelen FElla).

      Törlés