2022. augusztus 22., hétfő

A bicikli szállítása a gyakorlatban

Miután kétszer sem sikerült felrakni a bicajt (egyszer nap közben a meleg miatt, második alkalommal este a szúnyogok miatt) a papám felajánlotta, hogy majd segít nekem másnap reggel. Én már akkor tudtam, hogy nem fogok ráérni, mert másnap reggelre futást terveztem be 7-től 8-ig, tehát esélytelen volt, hogy nyolckor ott legyek az autónál (kipihenve, a biciklivel és a slusszkulccsal). Csak éppen megint nem tudtam nemet mondani.

És tényleg úgy történt, ahogy gondoltam: amúgy is kicsit később indultam el futni, és amikor 8-kor elfutottam az autó előtt, a papám már ott várt egy sámlival, nekem meg még volt hátra négyszáz méter (és nagyon szomjas voltam és nagyon kellett pisilnem). Odakiáltottam neki, hogy most nem tudok megállni, ő meg mérgesen visszakiáltott, hogy dehát megbeszéltük.

Rájöttem, hogy azért nehéz neki nemet mondani, mert megsértődik. Főleg akkor, ha éppen nekem szeretne szívességet tenni. Azért nem merem visszautasítani a szívességet, mert attól félek, megsértődik. Az ő szempontjából én ilyenkor tulképp hálátlan vagyok, aki ahhoz is lusta és önző, hogy elfogadja a segítségét. Lusta, mert ő telefonálgatott és intézkedett a kerékpárszállítás ügyében, és önző, mert inkább elmegyek futni, mint hogy a bicajjal szenvedjek. Ezzel az érveléssel sajnos meg lehet győzni engem. Ugyanakkor beugrik egy régi eset egy barátnőmről, aki egyszer pénzt adott a nővérének, mert az nagyon meg volt szorulva. Aztán nekem panaszkodott, hogy a nővére mire költötte a pénzt. Szerintem a – jogos vagy annak vélt – elvárások szempontjából van párhuzam a két sztori között.

Na, mindegy, odaküldtem Z-t, majd negyedóra múlva visszamentem én is, és együttes erővel fölraktuk a bringát a tetőre, de basszus ez a fölrakás egyáltalán nem hasonlított arra, ahogy a Thule honlapján a pasi teszi fel a bicajt..!

Utána még egyszer levettük, majd felraktuk ismét indulás előtt, nézzétek:

Egész nap mentünk, időnként figyelmeztettem magunkat, hogy bicilli van a tetőn. A szállodában (Németországban) megint levettük, mert különben nem fért volna be a mélygarázsba. Reggel megint vissza. Kezdtünk belejönni!

Annyira, hogy 50 km-re itthonról, Z. épp lassított egy autópálya-fizetőkapu előtt, amikor hatalmas csattanást hallottunk fentről; addigra már teljesen elfelejtettük, hogy ott van a bringa! Beleütközött egy magasságkorlátozást figyelmeztető jelzésbe, szerencsére nem lett baja, valszeg 2,5 méteres volt, és a mi magasságunk is kb. annyi volt. De bármilyen alagútba, gondolkodás és problémázás nélkül behajottunk volna, teljesen elfelejtettük addigra, hogy mit is viszünk!

1. Párizsi alagútba se hajtsatok be ezzel, mert túl magasak vagytok :D Tippként: van egy ilyen tépőzáras cucc https://www.amazon.es/dp/B09NJM7VLF/ ami erősen jól fog hogy az első kerék ne mozduljon sehova, így könnyebb ketten felemelni a biciklit.

2. már az előző poszthoz akartam írni, hogy nekem az sokkoló volt, hogy láttam képen csomó embert, köztük ismerőseimet is, hogy anno a Critical Mass felvonulások végén hipphopp felkapták a biciklijüket a fejük fölé, és gondoltam, ez milyen könnyű lehet - aztán egyszer magam is megpróbáltam felemelni egy teljesen átlagos biciklit, és vállmagasságig nem bírtam emelni, nemhogy följebb, nemhogy fejjel lefelé fordítva! szóval azóta se értem, hogy csinálták...

örülök, hogy biciklistül épségben hazaértetek, Boni nagyon szépen le van sülve (és milyen magas) :)

1. Haha, figyi, PONT ez a kép élt bennem is, amikor ez egész ötlet eszembe jutott :))

2. Egy átlag bicikli 15-17kg. Nem olyan nehéz az, de formában kell lenni hozzá egy picit :D Mi a harmadikon lakunk és hónapokig cipeltük a bicajokat az emeletre, jó kis edzés :))

3. Tisza cipő ❤ (én is Franciaországban élek, és én is Tisza cipőben mászkálok). Ildiko

1. Szoktam néha látni Tisza cipőben mászkákó embereket Fro-ban :))) (soha nem merek odaköszönni nekik)