2022. február 18., péntek

Férfi vs. női távmunka

Nem tudom, hogyan távmunkáznak a férfi kollégáim, de így képzelem: a házban egy pisszenés nem hallatszik, a gyerekek lábujjhegyen osonnak el a dolgozószoba csukott ajtaja előtt, és este terített asztal várja a megfáradt fordítót az étkezőben.

Szerintem egy nőnek nem ugyanilyen a helyzete. Legalábbis amikor én távmunkázom, és Boni nincs iskolában (mint most, síszünet alatt) keletkezett, úgymond, egy olyan elvárás, hogy én mindent egyszerre képes legyek elvégezni: Z. időnként elmegy itthonról, rámhagyva a gyereket, mert hogy úgymond „úgyis itthon vagyok”. Boni, ha éppen nincs új Harry Pottere olvasni – mert HP igazi baby-sitter! – akkor ilyenkor a lakásban lődörög, találja ki és hajtja végre a legnagyobb hülyeségeket. És amikor végzek a munkával, egyszerre kérdezik tőlem érdeklődve, udvariasan, hogy ma mi lesz a vacsora? (értsd: mit főztem, mialatt dolgoztam is?) Szerintem valójában azt hiszik, hogy blogot írok egész nap. 

Nem, nem is. A férjem valszeg azt hiszi, mint nagyon sokan, hogy a fordítás a világ legegyszerűbb dolga: egyszerűen csak egymás mellé kell rakni a megfelelő szavakat! Igazán belefér közben az, hogy vacsit főzök és válaszolgatok a gyerek kérdéseire...

Néha úgy szeretnék egy feleséget!


(forrás)

11 megjegyzés:

  1. Igen ez picit hasonló témakör, mikor tőlem állásinterjún megkérdezték, hogy "És akkor a GYES alatt nem is dolgozott semmit?" Még én szégyelltem magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húha!! Mondjuk én a gyest (másfél év) tök lógásnak éreztem otthon egy kisbabával (de tudom, h te nem). Sajnáltam a pasikat, h ilyenből kimaradnak :))

      A neheze akkor kezdődött, amikor munka mellett kellett ugyanúgy helytállnom...

      Törlés
    2. Ajjaj nekem is. A héten, esténként folyamatosan meetingek-ben vagyok miközben a gyerekkel a matekfeladatokat csináljuk. És közben beteg vagyok, habár egy anya nem lehet beteg - ezt tudom a reklámokból.

      Nekem amúgy az volt a kérdésfelvetéssel a gondom, hogy még ha lógásnak is éled meg és bármennyi idő, vagy dolgozol és akkor "nem vagy gyesen" vagy "gyesen vagy" és akkor nem dolgozol.
      És itt most nem az ellátás formájára gondolok, hanem a tényre, hogy kivettem gyermeknevelési szabadságot, akármi is legyen a neve.
      Nyilván ha dolgoztam volna akkor az lett volna a CV-mben hogy XY munkahely és nem az hogy anyasági szabadság.
      Van amúgy egy brit sorozat én csak pár részletet láttam belőle - talán FB-re felrakva nem is tudom - abban vannak nagyon vicces jelenetek home office-ban való dolgozásról. Nem tudom mi a címe.

      Törlés
    3. Ja, igen, mindenképp övön aluli volt a kérdés!!

      Törlés
  2. óbasszus. szó szerint ez van nálunk.
    (ide jönne egy litánia, de inkább nem, mert rossz képet festene róla, pedig baromi jó apuka, csak nem akar kétfelé koncentrálni, és nem bírja, ha megzavarják... én se bírom, csak nincs választásom)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neki miért van választása? (nem személyes sértésnek szánom, ez egy rendszerszintü probléma)

      Törlés
    2. nem vettem sértésnek, tisztában vagyok vele, hogy rendszerszintű probléma - a gyerekeimnek is feltűnt szerencsére, és szóvá is teszik (ahogy azt is, hogy miért mindig anya csinálja a tízórait).
      de amúgy meg ő mosogat, mos, takarít, pakol a gyerekek után, én tényleg egy szalmaszálat nem teszek keresztbe - a mi társadalmi szerződésünkbe ez belefér - kívülről nézve vszeg egyenlőtlen a munkamegosztás és nem felém billeg a mérleg (csak néha kiborulok, ha nem tudok egy mondatot lefordítani, mert mindig megtalál valaki).

      Törlés
    3. Orsi, a te férjed is fordító?

      Törlés
    4. nem, csak én... bár a fordítóképzőn ismerkedtünk meg, és próbálta ő is, csak belátta, hogy neki nem ez az útja, mert nem bír annyit ülni :-D

      Törlés
    5. À, értem, kòszi. Kìvàncsi vagyok, hogy a férjem ugyanìgy csinálná-e, ha o is fordítana (és tudnà, mit jelent🥴).

      Törlés
  3. Igen, az ilyen esetek miatt mondják, hogy a pandémia nagyon visszavetett minekt a feminizmus egy nagyon korai szakaszába.

    A Twitteren meg ezt az ironikus anyatweetet olvastam a minap:

    "Képzeljétek, a férjem lelépett 3 napra dolgozni, és ugyan bevásárolt meg fözési tervet készitett, de nem fözött elöre és recepteket sem adott nekem. Mit tegyek???"
    Más hasonlóan ironikus anya ötlete:
    Hivd át apósodat, hogy segitsen!

    VálaszTörlés