2018. augusztus 19., vasárnap

Kölcsönös elvárások és elégedetlenkedés

Sok minden hiányzik (hiányzott) számomra ahhoz, hogy mamámat ideális anyukának tartsam. Például:

-  Jó lenne, ha szeretne beszélgetni, jóízűen, anekdotázva, érdeklődve, arra időt szánva, viccesen, ítélkezés nélkül.
- Ha lenne türelme és kedve Bonihoz, ha őszintén élvezné a vele töltött időt, nem csak kényszerként tekintene rá.
- Szerettem volna egy olyan anyukát, akinek vannak barátnői, barátai, akinek van egy külön élete és társasága.
- Aki beiratkozik franciatanfolyamra, könyvtárba, aki koncertekre, moziba, kiállításokra, uszodába jár.
- Aki jól öltözködik.
- Aki nem szidja ennyit, és ilyen gyűlölködve az Orbán Viktort.
- Aki árnyaltan gondolkodik, toleráns, széleslátokörű, olvasott.
- Aki nem bámulja a TV-ben a hülye sorozatokat.
- Aki többször jön minket meglátogatni, és olyankor szabadidejében felfedezi a várost, nem csak a konyhaasztalnál ül és sudukuzik.
- Aki számon tartja a dolgaimat, pl. mikor érkezünk Mo-ra, milyen gyógyszereket szedek, pontosan hol és mit is dolgozom.
- Akinek bármikor szívesen mesélnék magamról.

Sok minden hiányzik (hiányzott) a mamán számára ahhoz, hogy engem ideális lánygyereknek tartson. Például:

- Szeretné, hogy kevesebbet dumáljak feleslegesen.
- Hogy imádjam a kutyájukat.
- Tuti azt szerette volna, ha másik pasit választok.
- Szeretné, hogy érdekeljen a kertészkedés és a főzés, és hogy recepteket osszunk meg egymással.
- És hogy ne szórjam a pénzt felesleges hülyeségekre.
- Szerinte szigorúbban kellene nevelnem Bonit, el lesz így rontva, látszik már (bezzeg ő!).
- Különben is, az ő mércéjéhez mérve kupis vagyok, rendetlen, felelőtlen, és nem vigyázok a dolgaimra.
- Nem a 8. kerületben kellett volna lakást vennem, össze fog dőlni a ház.
- Neki soha nem voltam elég szép (ő maga gyönyörű volt fiatalon).
- Szeretné, hogy mindent elmondjak neki.

63 megjegyzés:

  1. A többihez nem szólnék hozzá érdemben, de a hazai közállapotokat tekintve abszolút megértem anyukád heves érzelmeit.

    VálaszTörlés
  2. Honnan gondolod, hogy "Neki soha nem voltàl elég szép"? El sem tudom képzelni, hogy ilyet még csak GONDOLJAK is a gyerekemröl... A többi viszont lehetséges, magam is àtéltem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hadd adjam akkor a sorhoz, hogy lehetseges. Az en anyam ifju koromban tobbszor is kozolte velem, en sosem fogok kelleni senkinek annyira csunya vagyok. O is nagyon szep no volt.

      Törlés
  3. Bv: értem, persze, de kívülállóként ez a sistergő gyűlölet annyita taszító. Tulképp mindenfajta gyűlölet az.

    Rózsa: kamaszkoromban folyton beszólogatott, hogy az X meg az Y mennyire szép kislányok, bezzeg én milyen bénán öltözködöm (tényleg bénán öltözködtem). Sőt, az egyik legjobb barátnőmre konkrétan azt mondta, hogy "te jó ég milyen ronda". Az is baromi szarul esett :((((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nem vonom kétségbe. De senki sem jókedvebol táplál ilyen indulatokat.

      Törlés
    2. Ezt szerintem anyukam is igy gondolja rolam! Kamaszkoromban barmikor kerdeztem tőle, hogy szep vagyok-e, mindig azt mondta (par masodperc hallgatas utan), hogy 'Hat.., atlagos.' Amikor ezt egy evtizeddel kesobb felhanytorgattam, azt mondta nem akarta, hogy elbizzuk magunkat. Ez a mai napig faj, viszont anyukammal nagyon jo a kapcsolatunk. Most mar tudom, hogy ő is csak egy esendő ember. Az is lehet, hogy tenyleg rondanak latott, vegulis előfordul :(. Mindenesetre az osztaly legrondabb csajara egyszer azt mondta, hogy szebb nalam! :D

      Törlés
    3. Viszont az meglep, mert zavar az anyukad politikai szenvedelye. De mi nem vagyunk ott! :)

      Törlés
    4. Ó, de nem politikai hozzáállásról, vagy szenvedélyről beszélek, hanem ijesztő dühről, aminek a tomboló gyűlölet az elementuma. Félelmetes, szomorú és lealacsonyító.

      Törlés
  4. Húha, nem akarlak megsérteni, rossz az, hogy igy érzel - próbálj meg ne ennyire kritikusan közeliteni a dologhoz - valamiért ő lett a Mamád, ezt a feladatot kapta ( és valamiért te azt a feladatot, hogy a lánya légy) - ez majd valamikor megvilágosodik és leüllepszik benned, addig is használd ki azt az időt amit eggyütt tőlthettek <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz, biztosan karmikus feladatuk van egymással :-D

      Törlés
  5. Gondolkodtam, hogy tudnék-e hasonló listát írni és arra jutottam, hogy a Férjemről igen, a gyerekemről igen, viszont az anyukámról nem. Nem is értem, hogy lehet valakinek elvárása az anyukájával szemben mivel az annyira "adott". De az is lehet, hogy nekem nagyon jó az anyukám én sehol sem vagyok hozzá képest, szerintem az én gyerekemnek máris a tiednél 5x hosszabb listája lehet rólam pedig még csak 3 éve próbálom (gyér sikerrel) kielégíteni az igényeit.

    VálaszTörlés
  6. Ilyen is van, én is ismerek olyan embereket, akik tök jól megvannak az anyjukkal. Sajna fogalmam sincs, milyen érzés, ha valaki felnéz az anyjára :((((( egyszer Mautner Zsófival olvastam egy interjut arról, hogy számára ki az a 10 nő, akit példaképének tekint. Az első helyen az anyukája ált. Annyira fantasztikus érzés lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Félreértés ne essék, nekem nem példaképem az Anyukám. Ég és föld vagyok. De tisztelem azért mert legjobb tudása szerint felnevelt. Pedig úgy "kirúgott a házból" 18 évesen (anyagiak miatt) hogy belerokkantam lelkileg, de megértem és fel nem merülne hogy bármiért hibáztassam.
      Lehet hogy babakoromban alakult ki a jó kötődés vagy ki tudja, de soha semmilyen körülmények között nem tudnék az anyukámra haragudni.

      Apukám más tészta. Nem lehet hogy neked az Apukáddal van jó kapcsolatod - cserében?

      Törlés
  7. Elkepzelni nem tudom hogy milyen rossz lehet igy erezni a sajat edesanyaddal kapcsolatban. Sok ilyet hallok. En apamrol tudnék negativakat irni, anyuval csodas a kapcsolatom. Apuval meg evek ota nem beszeltem :/

    VálaszTörlés
  8. Mindenkinek más és más a politikai nézete, lehet ami az egyiknek jó, az a másiknak nem, viszont ezt tiszteletben kellene tartani, de a fröcsögő gyülölködés hát az maga a borzalom...((
    Fogadd el úgy ahogy van a másik ember, ettől jobb lesz Neked is.

    VálaszTörlés
  9. Én megőrülnék, ha anyukám tudná, milyen gyógyszereket szedek :D Az más, ha valamiért ezt az infót mindenképp meg kell vele osztanom (pl. beteg vagyok és ő ápol).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nekem is fura. A Férjem sem tudja. És én sem tudom hogy Anyukám milyen gyógyszert szed.

      Törlés
  10. Még arra gondoltam, hogy valószínű hogy Neked általánosan van valami rossz érzésed/viszonyod az anyukáddal amit próbálsz így "tárgyiasítani" mert magukat az egyes pontokat végignézve végülis nem teljesen mindegy? Hogy Anyukád franciatanfolyamra jár vagy sorozatot néz?
    Vagy főleg a politikai nézetek. Én nem is találkoztam még emberrel akinek az enyémmel azonos politikai nézete lenne de nem tud annyira zavarni másoké. Egyébként talán kor függő is, Anyukám is vérkomolyan politizál én meghallgatom és bólogatok. És nem érdekel.

    Ami a szépséggel kapcsolatos dolgokat illeti, szerintem szintén kor függő - és erről már volt szó itt nálad. Ma ajnározzuk a gyerekeket mert szeretnénk ha magabiztosak lennének de a 70-es 80-as években pont az volt a szokás hogy jaj csak el ne bízza magát. Nekem sem mondták 30 éves koromig senki (még fiúk sem hogy szép vagyok) és lássuk be, igaz. Szomorú, de igaz. Én inkább olyasmit hiányolok így utólag, hogy Anyukám nem tanított mondjuk sminkelési trükköt, vagy nem vitt el egy fodrászhoz (ő vágta a hajamat) ilyesmik. Hanem jó sokára jöttem rá hogy mitől tudok én jól kinézni.
    De 40 fölött már ez is tök mindegy mert az egészség (vagyis annak rapid leromlása) veszi át a hatalmat.

    VálaszTörlés
  11. hát, nekem még úgy is van egy hosszú listám, hogy alapvetően jóban voltunk/vagyunk, felnézek rá, még a példaképem is (lehetne, ha nem szoronganék folyton amiatt, hogy hiába is próbálkozom, semmit nem tudok és semmit sem értem el hozzá képest :( )

    VálaszTörlés
  12. Na ez az! Ez a fenti lista a reális és nem reális elvárásainkról egyáltalán nem gátolja meg a jó viszonyt (hiszen az anyámról van szó!), haragudni meg végképp nem haragszom rá.

    És a politikai nézetei sem zavarnak. A gyűlölködés taszít. Hogy egy migráns vagy az OV halálát kívánja valaki - egyre megy.

    A szépséggel kapcsolatban: a NAGYON-NAGYON szép emberek kivételével szerintem objektívan senki nem NAGYON szép, inkább átlagos, ahogy Zenjebil is írja. Ezt kamaszként nehéz megemészteni, de hát ez van :))) Engem inkább az zavart, hogy az Ő SZEMÉBEN nem vagyok elég szép. Értitek, Boni nekem tökéletes, de hát még én is látom, az anyja vagyok pedig, hogy nem a világ legszebb kisfiúja, akiért kapkodnának a reklámügynökségek. Anya vagyok, nem vak :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És kik a nagyon-nagyon szép emberek? Fogadjunk, hogy aki szerinted nagyon-nagyon szép, az egy csomó embernek egyáltalaán nem tetszik. Szerintem pont ez a szépség dolog szuperül meg van csinálva és tényleg mindenkinek más a szép.

      Törlés
    2. Hát igen. Fura valakinek a halálát kívánni valóban. Lehet nagyon frusztrált és ebben adja ki ezt a dühöt?
      Nekem is volt már olyan beszélgetésem, hogy elkezdtem azt a gondolatot, hogy "majd ha a te gyereked is szünet nélkül beteg lesz, akkor beszéljünk újra…" majd rájöttem hogy hülyeség ilyesmit gondolni mert akkor mit gondoljanak a fogyatékos vagy súlyos balesetet szenvedett gyerekek anyukái?
      De azt hiszem bizonyos életkor után, vagy bizonyos krónikus életminőséget rontó betegségekkel élve (nem tudom anyukádnak van-e ilyen) az ember már annyira megkeseredik és csak vagdalkozik. Apukám is ilyen volt utolsó 6 évében, ágyhoz kötve kb mindenkit gyűlölt és nyíltan ki is mondta.

      Törlés
  13. Szépség: erről már tényleg volt itt egyszer szó. Sztem van egy viszonylag jól körülhatárolt szépségIDEÁL, amiről pl. modellügynökségek tudnának nyilatkozni (pl. nem szép a toka vs. szép egy szabályos fogsor), és van az, ami kinek-kinek TETSZIK, ami persze (és szerencsére) sokkal tágabb. De általában azért az embereknek nem szokott tetszeni a toka :((( és viszonylag egységes az emberek véleménye arról, hogy egy gimis osztályban ki számít szépnek és ki nem (kivéve Zenjebil mamáját ezek szerint :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a fogsor dolog erdekes. En imadom, ha valakinek hegyesek a szemfogai, masnak talan nem annyira tetszik. Utalom az otperces rest a metszofogak kozott, a modellek kozott meg van csomo ilyen is. Jo, a toka talan tenyleg objektiven nem szep. :D

      Törlés
    2. Szerintem Boni épp az a kisfiú, akiért bármit megadna egy modellügynökség! nem is értem, hogy te hogy nem látod????

      (nekem például sosem mondták, hogy szép lennék, sőt, apám folyton azt hangoztatta, hogy mennyire nem, többször is elmondta, hogy kiköpött Ilonka néni vagyok a sosem látott családtagjai közül, aki egyenesen a VILÁG legrondább nője volt) - ezért aztán világ életemben nagyon rútnak éreztem magam - pedig visszamenőleg már tudok úgy nézni a fényképeimre, hogy húbasszus, SZÉP voltam

      Törlés
    3. sajnos mindezzel a tudással semmire sem megyek most, amikor már tényleg objektíven nézve sem vagyok szép

      Törlés
    4. Hát, én a szépséget sokkal-sokkal komplexebb dolognak tartom ennél, úgyhogy inkább nem is fejtegetem, mert hosszú, unalmas és úgysem fogunk egyetérteni.:)

      Törlés
    5. Egyetertek. A szepseg nekem is egy sokkal komplexebb dolog mint hogy milyen valakinek a fogsora vagy van toka, nincs toka.

      Törlés
    6. No de mondta bárki is, hogy nem komplex dolog a szépség?

      Törlés
    7. Tamko, a válaszod azt sugallta, hogy a szépség kérdése bizony nagyon egyszerű, de kommentben nyilván amúgy sem lehet rendesen beszélni semmiről, nem is próbálkozom tovább.

      Törlés
    8. Szerintem tök egyszerű, mármint a saját gyerekünk szépsége, szép mert szeretem és nem azért szeretem, mert szép. Bármilyen lenne is szeretném, mert az enyém. Persze, könnyű mondani, mert minden OK. De közben meg nem, a lányomnak tölcsér mellkasa van, ami egyre jobban látszik és nagy, elálló fülei de nekem ő a legszebb ezekkel a fülekkel és ezzel a mellkassal.

      Törlés
    9. Ja, de én most inkább azt próbáltam firtatni, hogy vajon kik lehetnek a Tamko által emlegetett nagyon szép emberek. Az ember saját gyereke nyilván nagyon szép, ezen nem jutott eszembe gondolkodni.:)

      Törlés
    10. Ó, hát azt ennyi idősen már pont ...., hogy milyen a szépségideál. És nagyon remélem, hogy ezt a gyereknek is tovább tudom majd adni, ha nem is kamaszként, de utána nem fogja érdekelni. Egyébként meg a magabiztos és önazonos emberek a szépek, jó kell szimmetria meg izé, mizé de valahogy a Vérhalom téren több szép embert latok, mint Pesterzsébeten.

      Törlés
    11. Igen, a magabiztosság és önazonosság valóban nagyon fontos, de Tamko fentebb ezt mondta:

      "Sztem van egy viszonylag jól körülhatárolt szépségIDEÁL, amiről pl. modellügynökségek tudnának nyilatkozni (pl. nem szép a toka vs. szép egy szabályos fogsor), és van az, ami kinek-kinek TETSZIK, ami persze (és szerencsére) sokkal tágabb. De általában azért az embereknek nem szokott tetszeni a toka :((( és viszonylag egységes az emberek véleménye arról, hogy egy gimis osztályban ki számít szépnek és ki nem (kivéve Zenjebil mamáját ezek szerint :)))",

      amivel én nem igazán értek egyet, mert túl leegyszerűsítőnek érzem -
      és úgy képzelem, hogy kommentben nem is lehet erről máshogy beszélni -, de úgy döntöttem, hogy ilyen-olyan okokból nem bírom/nincs erőm kifejteni, hogy pontosan miért nem.

      Törlés
    12. Szerintem is van egy objektív szépségideál. Amit persze a szubjektivitás stb. felülírhat. Akit mindenki szépnek lát objektíven, az szerintem arányos és szabálytalanságoktól mentes. Pl. Epres Panni ilyen. De nem azért, mert modell, hiszen sok elálló fülű, rés fogú, gepárd arcú csaj is modell, aki objektíve nem szép, de fotogén, és érdekes karakter a divatvilágban. Én amúgy tök sokszor játszom azt, hogy ismeretlen párokat vizsgálok, hogy külsőre egy kategóriába esnek-e, vagy az egyik alulmarad. Fontos, hogy ismeretlen, hogy ne befolyásoljon semmi. Asszem, dr. House is csinálta ezt valamelyik epizódban. :)

      Törlés
    13. *...szubjektivitás, például a szimpátia stb....

      Törlés
    14. Hát szerintem meg nincs olyan ember, akit mindenki szépnek lát objektíven, de tényleg nem hajtogatom tovább.:)

      Törlés
    15. Epres Pannira pl kapásból azt mondanák egy csomóan, hogy lófeje van - de valószínűleg nincs értelme darabonként elemezni egyesek által szépnek tartott embereket, különösen nem modelleket, hiszen manapság pont a divatvilág az extrém, furcsa, androgün külsőt favorizálja, a szabályosság/a vonások harmóniája abszolút unalmasnak van kikiáltva egyértelműen szerintem.

      Törlés
    16. Igen, a modellvilág ma extrém, EP még ennek a klasszikusa, nem mai példa. Mivel plasztikai sebészeten dolgoztam egy ideig, számomra érdekes téma ez, azért írtam. Az arányosság, aranymetszés stb. mindenképpen objektív irányba viszi el a megítélést, ezt már a kisbabák is előnyben részesítik. Más kérdés, hogy a plasztikai sebészet mennyi kárt is tud okozni, de ez más téma.

      Törlés
    17. Hát én értem, hogy elvileg a szabályossághoz vonzódunk (de pont pl az általad említett Epres Panni sem szabályos egy kicsit sem), de hogy a szépség az nem csak szabályos orr, fogsor és szép alak, ebben egészen biztos vagyok.
      Na de tényleg abbahagyom, ez egy sokrétű téma, engem meg amúgy is folyton megzavarnak a gyerekeim bármiféle érvelésben.
      Még csak annyit, hogy ez az érvelés, hogy vki sokaknak tetszik=szép, mindig Zámbó Jimmyt juttatja eszembe, akinek millió háziasszony a rajongója, de hát lássuk be...;) meg ott van pl az olcsó szépség kérdése, amikor vki elvileg szabályos, csinos, de gyakorlatilag meg kifejezetten taszító; szóval na, erre mondom, hogy komplex kérdés.

      Törlés
    18. Persze, totál komplex, hál'istennek, különben egyen emberek futkosnának mindenhol. A Panni már lehet az én szubjektív megítélésem, mert szimpi. :) És koronként is változik, lásd a kövérség ma nem szép, régen meg...

      Törlés
    19. EP-ék itt laknak mellettünk, szegény iszonyú csúnya az életben, egyáltalán nem olyan, mint a magazinokban. Se nem magabiztos se nem önazonos, azt viszont aláírom, hogy olyan teste van, mint egy gepárdnak. Számomra szép nő pl Ónodi Eszter v Helen Miren, egyik sem szabályos, de árad belőlük az önazonosság.

      Törlés
    20. Ez az Epres Panni tök jó példa, tényleg nehéz eldönteni, hogy szép-e. Én a fotók alapján szépnek látom, de tény, h határeset!

      Ugyanakkor Edittel értek egyet, az emberek "besorolhatók". Régi osztályképeimet megmutatva mostani pasiismerőseimnek, mind egyetért abban, hogy melyik lány a legszebb. Kisugárzás ide, báj oda. Ami nem jelenti azt, hogy minden fiú osztálytársamnak az a csaj TETSZETT a legjobban.

      (Zámbó Jimmyről meg ki mondta h szép volt?? :-)))

      Törlés
    21. Nem, nem, nem szép volt Zámbó Jimmy (jézusom!:)), hanem jó zenének tartják sokan azt, amit csinál - pusztán párhuzamot vontam a zenei ízlés és a szépség megítélése között, azaz sokaknak tetszik, akkor nyilván szép/jó zene.

      Hát, nekem meg pont az a tapasztalatom osztályképek kapcsán, hogy mindenki mást mond legszebbnek.:) - van akinek az olcsó csaj tetszik, másnak a szabályos, de érdektelen, megint másnak a csálé fogú, izgalmas kisugárzású...
      Na mindegy, mondtam, hogy úgysem fogunk egyetérteni...;)

      Törlés
    22. De értelek, kicsit enyhítettem is az álláspontomon, akkor nem annyira a "szép - nem szép" mentén fekszik a törésvonal, hanem inkább kategóriák vannak. Picit árnyaltam, na :))))

      Törlés
    23. Na jól van, asszem ezt megbeszéltük:)

      Törlés
  14. Tamkó, ha az anyukád mércéje szerint kupis vagy és rendetlen, milyennek látja a húgodat? Marie

    VálaszTörlés
  15. Engem egy olyan lista is erdekelne, hogy miket szeretsz a Mamadban. Biztosan sok ilyen is van. Hajra!

    VálaszTörlés
  16. Időnként elnézem a Lányt és mosolygok rajta, hogy milyen szép. Nem objektíven szép, az én szememben szép és nekem mindig ő lesz a legszebb. Tegnap megállt a tükör előtt, és elkezdte mondani, hogy nagy a füle, hosszas unszolás után elmondta, hogy az egyik kisfiú az oviban mondta neki. Objektíven tényleg nincs kicsi füle, viszont iszonyúan cuki ezzel együtt és nekem mindig ez a fül lesz a világon a legszebb, mert szeretem. Na, hát szerintem Tamkónak és nekem is ez hiányzott, hogy az anyámnak én legyek a legszebb. Nem objektíven, hanem szubjektíven. Hogy képes vagyok a gyerekemet olyannak elfogadni amilyen és nem akarom, hogy más legyen, szebb v okosabb v magasabb. Ez az egész szerintem az elfogadásról szól, ha én elfogadom a Lányt olyannak amilyen ezzel arra tanítom, hogy ő is fogadjon el engem is meg mást is. A lényeg nem a szépségen van, hanem azon, hogy elég jó, elég okos, elég.... legyek. Mi minden második poszt után megállapítjuk, hogy ugyanott nőttünk fel. Jól értettelek, Tamkó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, teljesen igazad van. Nekem ez volt (a) legnagyobb bajom az anyammal.

      Törlés
  17. Merylla: valahogy én is így vagyok vele. Látom Bonit, látom, hogy kerek a feje, pufók az arca, egyáltalán nem az a Benetton-reklám-típus (főleg, ha mondjuk mint tegnap a játszón, a kambodzsai kis haverja mellett áll), de hát kellene nekem helyette más arcocska? Nyilván én a lufifejét imádom a legjobban :)))) de nem vagyok olyan elvakult, hogy azt állítsam: mindenkinek teszik.

    (sőt, engem zavar, amikor egy anyuka annyira elfogult, hogy nem veszi észre a saját gyekere korlátait, és az egekbe magasztalja. Ezt én sem vártam el az anyámtól.)

    VálaszTörlés
  18. Szerintem a listád arról szól, hgy mára már ismered anyukádat aki EMBER és egészen hétköznapi, sokáig valamiféle szuperhősként látjuk a szüleinket aztán sajnos vagy nem, kinyílik a szemünk és az akkor rossz érzés egy darabig, de aztán elmúlik és olyannak látjuk és szeretjük őket mint amilyenek valójában. A listád több eleme is passzol rám nem lenne jó érzés ha a gyerekeim később majd így listáznának, de gyanús,hogy a kamasz már fejben sokszor megtette:)) A szépségről annyit,hogy nagyon is látom,hogy a gyerekeimben mi a szép és mondom is nekik, kicsi koruk óta. Azt nem, ami nem annyira szép hanem azt ami különösen az és mind a négyben van sok- sok tökéletes és szép vonás, szerencsések:) Jó a genetikájuk:)) Sajnos nekem sem mondta soha az anyukám,hogy az lennék, bezzeg a húgom az volt kicsinek is, én helyette okos és probléma mentes voltam, a nővérem meg lusta és rendetlen - szóval annál azért jobb az okosság:) amúgy tényleg nem voltam szép gyerek, de szerintem ez akkor nem csak rajtunk múlt:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem inkább arról szól, hogy anyukám nem fogadatott el olyannak amilyen vagyok, én sem fogadtam el magam úgy, ahogy vagyok és most az anyukámat sem fogadom el olyannak amilyen.
      Ez egy ördögi kor, amin egy kicsi gyerekkel az anyukája tud változtatni.

      Törlés
    2. De talán egy örökké kritizáló anyának is súlyos problémái vannak saját magával - persze ez nem menti fel őket, de sok mindent megmagyaráz.
      Mondjuk nekem pont a szépségemet sokat dicsérték a szüleim, de nem mentek vele sokra: én világ életemben azt gondoltam, hogy nincs nálam rondább ember a földön.:))

      Törlés
    3. Megmagyaráz, és magyarázza azt is, hogy generációról generációra öröklődik a magunk meg a másik el nem fogadása. Aztán jön valaki, aki megtöri ezt. Szerintem egyébként a szépnek lát az nem ugyanaz mint az elfogad olyannak amilyen vagyok. Önbizalmat építeni nem azzal lehet, ha szépnek látod a gyereket, hanem az elfogadással.

      Törlés
    4. Hát igen, én elég hamar csak üres szólamnak értékeltem a szüleim bármilyen dicséretét, talán nem alaptalanul. Mondjuk nekem még nem sikerült rájönnöm, hogy a magabiztosságom mitől szenvedett súlyos csorbát - mondjuk tettetni remekül tudom, hogy ez nem így van. Érdekes dolgok ezek és hát szegény szülők: azért elég nehéz akár csak nagyjából jól csinálni a gyereknevelést.

      Törlés
    5. A gyereknevelés tényleg nem könnyű, én sok ev terápiával kezdtem, mielott a lány megszületett, hogy ne a regi rutint nyomjam. Új rutinok meg nincsenek, úgyhogy olvasok nagyon sokat, figyelem a gyereket és évente elmegyek pszichológushoz v amikor szükséges, mert nincsenek jó mintáim. Van viszont egy példaképem, az egyetemi pasim anyukája, akinél tk rájöttem, hogy b+ így is lehetett volna csinálni. Szóval E sokat eszembe jut, de leginkább az a meleg, biztonságos fészek, amivel a gyerekeit körülvette.

      Törlés
    6. Hú, azért ez menő: nem sokan képesek akár csak felismerni is, hogy bizonyos dolgokat muszáj máshogy csinálniuk, mint anno a szüleiknek.

      Törlés
    7. Ha eljönnél hozzánk egy karácsonyra v egy esküvőre, benned is pár dolog merülne fel: 1) öngyilkosság 2) cigi&pia vagy ha győz az életösztön akkor a terápia :)

      Törlés
  19. Annyi minden tudnék írni az anyatémáról, hogy inkább bele sem kezdek :) sokat dolgoztam már a kapcsolatunkon, pszichológussal is (annak az lett a vége, hogy én tök ok vagyok és neki kéne terápia). Ami sokat segített rajtunk, az a Hellinger-féle családállítás volt. Külső szemlélőként ránéztem a családunkban működő dinamikákra, és kimondtam fontos dolgokat úgy, hogy közben nem vesztünk össze, mivel ő nem volt ott. És tényleg, rajta nem tudok változtatni, de ha én változom, a kapcsolatunk is változik.

    VálaszTörlés
  20. Szepseggel kapcsolatban van egy mondas, h szep az, ami erdek nelkul tetszik. Szerintem ez igaz, es ezert egyeni h ki mit tart szepnek. De szerintem is van azert egy altalanos szepseg ideal, amit nagyjabol mindenki szepnek tart. EP nekem pl. se nem szep arcu, a posztjai alapjan pedig nem is szimpi. Alakja viszont tokeletes 😀.
    Teljesen at tudom erezni Tamko anyukajaval szembeni elvarasait, mert kb megegyeznek az enyeimmel. Ezert en megprobalom a listat magamra nezve betartani es jo nehez. Raadasul azt tapasztalom a gyerekeimen, h nem is mindegyik lista elem fontos nekik, inkabb csak nekem. Pl. mindig legyek csinos, ne nezzek sorozatokat...
    Mivel nekem soha nem mondtak, h szeretnek es fontos vagyok nekik, csak max. bizonyos dolgokbol gondolom, h igy van, en rengetegszer elmondom a gyerekeimnek, h szeretem oket, pont orajuk vartam es boldog vagyok, h ilyenek. Csopogos, es mas dolgokban egyaltalan nem vagyok erzelgos, de ezt miattuk fontosnak tartom. Es nem gondolom, h ettol elbiznsk magukat, mert a kulvilagbol mas ingerek is erik ezzel kapcsolatban oket.

    VálaszTörlés