2016. október 27., csütörtök

Fogyasztói jogok

Tegnap délelőtt még egy budapesti Apple boltban vásároltam - hosszas hezitálás, puhatolózás és kérdezősködés után - a papámnak egy iPadot. Az előtte levő napon megtudtam, hogy pedagógusi igazolvánnyal 10% kedvezménnyel lehet megvenni a készüléket, még úgy is, hogy nem én magam vagyok tanár, hanem bárki más, pl. Anna barátnőm. (Vegyük pl. azt a lehetséges, de teljesen valószínűtlen felállást, hogy Anna szeretné megajándékozni a papámat.)

Anna reggel kiváltotta a pedagógusi papírját, majd 10kor összefutottunk a bolt előtt, ahol egy hulyepicsa tyúk (pardon my Hungarian) közölte, hogy az általam kiszemelt készülékre - az elmondottakkal és leirtakkal ellentétben - nem érvényes a kedvezmény!

Erre én idióta luzer mit csinálok? Puffogva és felháborodva ugyan, de megveszem teljes áron az iPadot, tokéletes tudatában annak, hogy itt és most világméretű átverés történik. Ugyanakkor meg tudom magyarázni a történteket:

- Először is arra gondoltam, hogy egy ilyen országban, ahol közpénzből finanszírozva próbálják meg elhitetni a lakossággal: a migránsok terroristák, majd érvényesnek kiáltanak ki egy érvénytelen népszavazást, szóval hogy egy ilyen országban KIZÁRT, hogy élni tudjak fogyasztói jogaimmal.
- Ráadásul úgy, hogy 3 óra múlva indulnom kellett a repülőtérre és esélyem nem lett volna karácsony előtt máskor megvenni és odaadni a gépet.
- Amúgy pedig nálunk mindig Z. intézi az ilyen ügyeket, engem nem is vennének komolyan.

Miközben tok csalódottan és iszonyú mérgesen kifizettem, Anna barátnőm megtalálta a feliratot, amely szerint MINDEN készülékre érvényes a kedvezmény november 7-ig. Majd felrobbantam. Visszamentünk együtt a csajhoz és elmondtam neki, hogy véleményem szerint jogom van arra a 10%-ra, hiszen az info még mindig ott olvasható az iPadok mellett.

- Nem, mi azt a belső tajékozatast kaptunk, hogy a 32 GB-s készülékekre ez nem vonatkozik - állította tudálékosan a csaj -, és igen, volt ebből mar félreértésünk.

Félreértés?! Félretájékoztatas, hazug reklám - hördültünk fel egyszerre Annaval. A csaj csak a vallat vonogatta:

- Értsék meg, a rendszer nem is engedné, hogy levonjam a 10%-ot.

(Zárójeles megjegyzés: megörülök attól, amikor valaki az un. Rendszerre ken mindent, mintha a rendszerek mögött nem emberek állnának!)

Jogunkban állt megvárni az üzletvezetőt, aki 10 perc múlva befutott. Rank se nézve hátrament az üzletbe, ahol a hulyepicsaval sutyorograk valamit, majd kijott, és egyetlen mosoly, egyetlen bocsánatkérés nélkül, a szemembe se nézve odavakkantotta:

- Megoldjuk a problémát.

Így történt, hogy végulis visszakaptam a 10%-ot - de miért kellene ennek így működnie? Ilyen sunyin, beprobalkozosan, udvariatlanul, az embert hülyének nézve?

Es noha én az elejétől fogva Annának akartam adni azt a pénzt, o meg az elejétől fogva nem akarta elfogadni, végül is elfeleztük, és a sikeres hadművelettől elégedetten, ám azért keserű szájízzel mentünk a magunk dolgára: o a suliba, én a reptérre.



19 megjegyzés:

  1. Nahát, milyen jó tanárnak lenni! A moziban és a múzeumokban is van valamennyi engedmény.

    És az a rajz! <3
    Neked ebből kéne élned!

    VálaszTörlés
  2. Föl is kopna az állam :)) de koszonom :)

    VálaszTörlés
  3. Én írnék az apple country managerenek. Megkeresem neked a nevét - én mindig mindenkinek írok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt a van: https://hu.linkedin.com/in/noemi-felker-7103a111

      Törlés
  4. Milonka! hú, én is megéreztem ezt, amikor Modigliani kiállításon jártam a pedagógus barátnőmmel! :)

    Tamko! Szerintem is megélnél ebből, én legalábbis hajlandó lennék fizetni pld egy könyvért, amit te rajzoltál... nagyon is :)

    Merylla! elképesztő!!!! :)))))

    VálaszTörlés
  5. Ja, még annyi, hogy viszont a keddi szerkódat a táskával nem rajzoltad le (nem az IKEA-sra gondolok), pedig az Milonka tetszését is biztosan elnyerte volna (számomra ő egészen biztosan a jóöltözködés szakértője)

    VálaszTörlés
  6. Micsoda parasztok
    Amúgy nekik nem tök mindegy? Alkalmazottak.
    Vagy ők akarták valahogy zsebre tenni a lóvét?
    Még ha megmutatták volna azt híres belső tájékoztatást, az sem érdekelt volna senkit, ugyanis ami jár, az jár.

    VálaszTörlés
  7. Merylla, koszi, meggondolom. Kellene irni, igen, de még a napkozi ugyében sem irtam meg a panaszlevelet... el vagyunk maradva. Az alkolamazottak pökhendisége pegig... gondolom mindenki a felettesétől tart. Amugy ha nincs ott Anna baratnom, siman hazamegyek anelkul, h visszakerjem a penzt.

    Martine :)))) aaaa, nem tudnék én konyvet irni (rajzolni), es abbol meg lehet élni? Na ugye! Milonka abszolut a jólöltozottségi szakértő, es amugy olyan markaju taskaja (nem az ikeásra gondolok) neki is van, kepzeld!

    VálaszTörlés
  8. Jaj ez a tipikus kelet-európai kereskedői (és ügyfélszolgálati) mentalitás. Nem is tudom hány generáció kell ahhoz hogy ez kikopjon.
    Pedig biztos vagyok benne hogy nyugaton sem a nagy szimpátia mosolyogtatja meg az eladókat de mégis a legtöbb helyen készségesek és mosolygósak.
    Mondjuk vannak kivételek.
    Nekünk a "kedvencünk" volt Calgary-ban a Subway lánc ahol kizárólag Fülöp szigetekiek voltak és annyira rosszul tudtak angolul, hogy ha nem a megfelelő szavakkal, sorrendben kérted a dolgokat a szendvicsbe, nagyon összezavarodtak és egyből mogorvákká váltak.
    Egyébként erre a kedvezmény dologra különösen kiváncsi lennék, hogy vajon tartanak egy tájékoztatást az eladóknak, hogy kedvezmény van de azért ne nagyon reklámozzák? Mert nekem sok esetben úgy tűnik. Még a Spar leértékelt árukon is tanúja voltam nem egy vitának a vevő és a pénztáros között.
    Apropos Spar. Nekem az a megfigyelésem, hogy a Spar-os eladók, pénztárosok rettentő bunkók, az Auchan-osok meg kedvesek és mosolygósak.
    Ugyanabban az országban, ugyanabban az időben. Egyszerűen a csoportvezetők/középvezetők szintjén dől el szerintem hogy mit várnak el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, én konkrétan a sparrol ezért szoktam le, mert annyira bunkók voltak az alkalmazottak. Az utolsó alkalommal az arany árában lévő tanyasi csirkét csapkodta addig a pénztáros, amíg kiszakadt a fólia a tetején. Persze csak itthon vettem észre. A másik ami baromira zavart, a félóra sorban állás a pénztárnál. Egyedül kibírnám, de egy 2,5 évessel már nem megy. Azóta csak Aldi, a nagy bevásárlás is max félóra.

      Törlés
    2. Ja igen ott kizárólag egy kassza van nyitva. Mi gyakran végigordítjuk a sort.
      Előre is engednek (kizárólag nők mert a férfiaknak sürgős dolguk van) de így is van mit várni.

      Törlés
  9. Huh, de fel tudom magam az ilyenen bosszantani!
    Más: én is vennék egy Tamko könyvet:)

    VálaszTörlés
  10. Így igaz, tényleg tahó a legtöbb sparos pénztáros. Cserébe viszont borzasztó lassúak.
    :-)

    VálaszTörlés
  11. Tamko, naptárat vagy hataridonaplot kene illusztrálnod, heti vagy havi egy rajzzal, en tuti megvennem!

    VálaszTörlés
  12. Hm... ebben van ráció! Te egy businesswoman vagy :))

    (Figyi, le tudnád szedni a hivatkozást a blogomra a konyvesblogodból? Koszonom :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) még nem késő a 2017-eset legyártani! (done! jó hogy! :))

      Törlés
  13. engem egyszer a h&mben ért megaláztatás. vettem kb 6 terméket és 4ezerrel többet fizettem, de csak később vettem észre, amikor már 2 dolgon, amit ajándéknak vettem, túl is adtam.
    visszamentem, a cetlik és a blokk megvoltak. nem viccelek, 45 percet töltöttem a boltban, kb 5 emberrel beszéltem, mindenki gusztustalanul bánt velem, mintha valami csaló lennék, miközben senki, még az üzletvezető sem tudott helyes, értelmes mondatokban válaszolni, nem hogy még a hangnemre is odafigyelni. visszanézték nagy kegyesen a kamerákat, ahol annyit láttak, hogy x darab cikket vettem, annyit is húzott le a kasszás, nincs itt semmiféle félreértés, mehetek haza, mondták. mivel TUDTAM, hogy igazam van, de azt én sem tudtam, hogy mi volt a gond, ami miatt többet fizettem, nem hagytam magam, de ez mondjuk olyan beszélgetéseket eredményezett, amitől a pulzusom 5000 volt és a fejem vérvörös. annyira nyilvánvalóan le akartak rázni, hogy döbbenet.
    végül megnézték a könyvelést is és akkor kiderült, hogy az egyik zokni a gépben pulóverként szerepelt és azért az árdifferencia! senki nem kért elnézést, sőt az üzletvezetőben annyi nem volt, hogy ezt elmondja, valakit kiküldött maga helyett, aki végül mindezt közölte és visszafizette a pénzt.
    szerintem a panaszkönyv semmit nem ér, viszont a közösségi oldalak igen. ha megírod, lehúzod és értékeled őket, mindenki látni fogja, ha törlik, akkor tudsz hivatkozni rá, hogy jogod van ezt közzé tenni. a reklám és a hír nagyon sokat számít és szerintem erre az egyre kínosan odafigyelnek.
    mivel mindenki a FB-t használja informálódásra, én tuti megírnám a helyedben ott röviden a történteket. rohadékok!

    VálaszTörlés
  14. Violet, te jó ég!! Nagyon ügyes vagy. És nagyon szomorú a történet. Én simán nem vettem volna észre, vajon hány emberrel játszák el ugyanezt??

    Érdekes, én a FB-hírverésben pont nagyon nem hiszek. Hiába mondanád pl. hogy a Blaha téri HM-be történt, úgyis oda szaladnék be pólót venni a gyereknek, vagy esernyőt magamnak, ha épp az kell. Ráadásul egy hírnek ma már max egy napig van hírértéke sajnos, már ha az ember elolvassa (FB-on én pl az ilyeneket el sem olvasom, csak ha saját ismerőssel történt). Bombáznak Aleppóban, földrengés volt Olaszországban? Egy napig ha emlékszünk ezekre a hírekre.

    Én abban hiszek, amit Merylla feljebb is írt: megkeresni a hierarchiában feljebb állókat, ők lehetnek hatással a beosztottjaik viselkedésére/egy üzlet működésére. Belgiumban rúgtak már ki embert az Ikeából a panaszlevelünk nyomán.

    VálaszTörlés