2015. szeptember 4., péntek

Könyvajánló



Hú, hat ez nagyon tetszett! Olvasás közben arra gondoltam folyton, hogy vajon honnan vannak ennek az írónak ilyen elrugaszkodott ötletei? Tele a könyv őrületes történetekkel, a mágikus realizmus ehhez képest tényleírásokra szorítkozó józan tőmondatok sorozata.

Az első rész Afrikában játszódik. Tobzódunk a vudu szellemekben, javasemberekben, beszelő és gondolkodó állatokban, túlvilági utazósokban. Viccesen, magától értetődően és megkérdőjelezhetetlenul ötvöződik mindez a valódi világgal. A második rész Norvégiába kalauzolja az olvasót (és félvér afrikai hősünket): ebben a részben kicsit többet tud meg az ember az idős, demens emberek mindennapjairól, mint amennyit valaha tudni szeretne, de még így is szuper olvasmány. Érdekes elemzése a norvég falu társadalmának. Szó van meg asszexualitásról, impotenciáról, depresszióról, még mindig a megszokott őrült szellemek társaságában.

Az epilógus utolsó bekezdésében a szerző megígéri, hogy a következő könyvében arról ír, hogyan keveredett családostul Norvégiába. Rögtön meg fogom venni!

10/9, de csak azért, mert néha túl bő lére ereszti

6 megjegyzés:

  1. Szeretem a könyvajánlóidat!

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretem a könyvajánlóidat, ezt például magamtól sosem néztem volna meg - így azért ha meglátom valahol, bele fogok pillantani (bár úgy tűnik, mi más könyveket szoktunk szeretni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hat az oregekotthonos resze eleg nehez olvasmany (lelkileg), de ha raszanod magad, kivancsi vagyok a velemenyedre!!

      Törlés
  3. Tompa Andreát ismered? Szerintem tetszene Neked a Fejtől s lábtól is, meg A hóhér háza is. Szigorúan ebben a sorrendben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nem hallottam még róla. Felírtam! :)

      Törlés